Pressmeddelande: Lars-Erik Klas utsedd till VD för SMP Parts AB

19 december

Larserik Klas DSC5873

Styrelsen har idag utsett Lars-Erik Klas till VD för SMP Parts AB. Lars-Erik kommer närmast från tjänsten som chef för kartongtillverkningen på Iggesund Paperboard. Dessförinnan arbetade han som vice VD och teknikchef på Voith Turbo Safeset och som ansvarig för komponentverkstaden på Hiab.

Lars-Erik har drygt 25 års erfarenhet från tillverkande industri och har i hela sitt yrkesverksamma liv arbetat för företag med starka varumärken, flera av dem marknadsledande inom sina respektive nischer. Hans kompetens är bred och spänner över områden som produktutveckling, produktion, inköp, logistik, kvalitet, marknad och internationell försäljning.

- Styrelsen ser med glädje fram emot att Lars-Erik kommer till SMP Parts med sin gedigna kunskap och erfarenhet. Vi ser det som en stor fördel att vi får en person med stark lokal anknytning.
Lars-Eriks arbete är nu att genomföra styrelsens och ägarnas strategi som syftar till att dubbla omsättningen till år 2020, säger Finn Johnsson, styrelseordförande i SMP Parts AB.

- SMP Parts är ett välskött företag med fin historia, engagerade medarbetare och stor potential. De nya ägarna är aktiva, erfarna och vill utveckla företaget, vilket känns väldigt positivt. SMP Parts står inför en ny spännande fas i företagets historia. Jag har gjort liknande resor på andra företag vilket gör att jag känner mig väl rustad för uppgiften och ser fram mot mitt nya uppdrag, säger Lars-Erik Klas.

Lars-Erik tillträder tjänsten senast den 1 mars 2015.

Mer information:
Finn Johnsson
Styrelseordförande, SMP Parts AB
Telefon: +46 10 450 50 65

Lars-Erik Klas
Tillträdande VD, SMP Parts AB
Telefon: +46 73 029 93 25

SMP Parts AB är en ledande konstruktör och tillverkare av utrustning och redskap av hög kvalitet för grävmaskiner och grävlastare. SMP har tagit fram Swingotilt® och lanserade nyligen säkerhetslösningen HardLock®. Med över 30 års erfarenhet i branschen har SMP kunskap och expertis för att erbjuda och leverera helhetslösningar och kompletta redskapspaket. SMP har marknadens bredaste sortiment av grävtillbehör, snabbkopplingar, skopor och liknande redskap. SMP Parts AB har auktoriserade återförsäljare med service och kundstöd i Europa och Nordamerika. www.smpparts.com

Ladda ner högupplöst bild